tisdag 15 maj 2012

There and back again..

Nu var det längesen vi skrev här igen.. De senaste två veckorna har jag tänkt "idag ska jag blogga!", och sedan har jag inte hunnit. Jag har haft massor att göra i skolan (ketchupeffekten..) och har fått en del jobb-bokningar. Dessutom har vi varit Sverige runt (känns det som) så det har blivit mycket miljöträning för Melker.



För två veckor sedan var jag hus- och hundvakt åt min pappa. Melker följde med, och jag blev riktigt överraskad över hur bra det gick! Han går lätt upp i varv när vi är på nya platser och det är hundar omkring, men hos pappa var han väldigt lugn, kunde gå och lägga sig trots de andra fyra hundarna och bjöd inte in till lek hela tiden. Jag fick mina kunskaper testade och jag måste säga att jag skötte det mycket bra. Jag vet när jag måste kliva in och hjälpa Melker och jag gör det verkligen till 100%.


tre av pappas vovvar: mopsen Åke och borderterrier-tanterna Asta och Syrran

När vi kom hem var lillen helt slut och sov i två dagar. Jag bestämde mig för att hoppa över rallylydnaden, det finns ingen anledning att dra runt honom på träning när han inte orkar och har lust.

Passivitetsträning på tåget

I fredags var det dags att resa iväg igen. M's familj har sedan ett år tillbaka planerat en släktträff i Göteborg lagom till GBG-varvet. Vi packade väskorna och satte oss på tåget, fick byta till buss mellan Ängelholm och Laholm och sedan tåg igen sista biten till Göteborg. Melker skötte sig utmärkt, dessvärre fick han ingen ordentlig chans att varva ner första dagen och var väldigt uppe i varv. Dagen därpå var bättre. Det blev massor med miljö- och passivitetsträning för Melker och hans "kusin", blandisen Ernst. Vi stod tillsammans och tittade på joggarna, åkte spårvagn och vandrade i Delsjöns naturreservat.

Melker och Ernst busar

M och Melker åkte hem på söndagen med M's föräldrar. Melker satt i sin bur i bagageutrymmet hela vägen hem och var lugn - jag är så sjukt stolt över honom och otroligt glad att vi har burtränat. SÅ värt det. Jag hade ett ärende kvar i Göteborg, så jag sov hos min bror och tog bussen hem dagen efter.

Idag har det varit massor med plugg, pluggat inför körskolan, gjort förberedelser inför ett jobb. Missade rallyn idag igen :( dels på grund av mitt fullbokade schema och dels för att Melker är helt slut efter dessa intensiva veckorna. Jag är sjukt sugen på allt som har med hund att göra. Förhoppningsvis lugnar sig allt så jag får mer tid till träning, bloggen och allt annat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar